Ovo proljeće je posebno uzbudljivo u području testiranja dječjih autosjedalica. Jeste li znatiželjni zašto? Pročitajte više:
ADAC je temeljno promijenio svoj postupak testiranja dječjih sjedalica – s ciljem daljnjeg poboljšanja sigurnosti djece u automobilima. Dječje sjedalice testiraju se po grupama od rođenja do kraja obveze korištenja dječje sjedalice, tj. do 150 cm djetetove visine, odnosno do otprilike 12 godina. Inovacije se prvenstveno odnose na frontalne i bočne sudare – s osjetno strožim uvjetima temeljenim na stvarnim nesrećama.
U ovom članku sažeto ćemo objasniti što se promijenilo:
Što je novo u ADAC-ovom procesu testiranja?
ADAC je znatno pooštrio svoj protokol testiranja – sa značajnim promjenama u frontalnim i bočnim udarima:
Novi frontalni sudar: manja zona gužvanja, veći impuls
U novom testu koristi se novi model automobila, Kia Sportage, koji se zabije u čvrsti zid brzinom od 50 km/h. Do prošle godine u testiranju je korišten VW Polo s deformabilnom karoserijom.
To rezultira puno jačim udarom koji bolje odražava stvarne situacije nesreća – poput sudara s fiksnim preprekama ili teškim vozilima.
U prošlosti su testiranja provedena s sudarom pri brzini od 64 km/h, što bi moglo ukazivati na to da novi test omogućuje veću upravljivost zbog niže brzine. ali to nije slučaj.
U novom testu, Kia ubrzava do 50 km/h i udara u čvrsti zid nakon 13 sekundi vožnje. Ovaj udar stvara iznenadni, vrlo intenzivan impuls.
Izravna usporedba pokazuje: Iako je brzina u novom testu (50 km/h) niža nego u starom postupku (64 km/h), stvarni impuls sile je znatno veći. To je zato što je u prethodnoj testnoj konfiguraciji zona gužvanja VW Pola apsorbirala energiju – ali u novom testu ta apsorpcija energije zapravo nije prisutna. Profil sile pokazuje oštro, visokointenzivno vršno opterećenje – ekstremniji scenarij i za dječju autosjedalicu i za dijete u njoj.
A bočni udar?
ADAC je također promijenio metodu ispitivanja prilikom bočnih udara: dok se bočni udar u starom testu dogodio pri brzini od 50 km/h, sada SUV od 6 tona udara u vozilo pri brzini od 60 km/h. Ovo simulira bočni sudar s drugim SUV-om ili kombijem – upravo onakav scenarij prometne nesreće koji se često događa u stvarnom životu.
Prilagodba ADAC postupka ispitivanja nije slučajnost – temelji se na trenutnim nalazima istraživanja nesreća i biomehanike. Prema procjenama, djeca u dobi od 12 do 18 mjeseci posebno su izložena riziku od prometnih nesreća. Razlog leži u njihovim fizičkim svojstvima:
Nesrazmjerno velika glava: Glava predstavlja otprilike 25% tjelesne težine. Za usporedbu: kod odraslih, glava predstavlja samo 6–10% tjelesne težine.
Kratki vrat: Točka kralježnice je niža (C2/C3), što posebno opterećuje gornji dio vratne kralježnice.
Nezrela kralježnica: Kralješci su uglavnom sastavljeni od hrskavice, a ne od potpuno razvijenih fasetnih zglobova i nude malu strukturnu stabilnost.
Slabi mišići: Glava se ne može pravilno poduprijeti u slučaju udara.
Ligamenti: Povećavaju pokretljivost, ali smanjuju stabilnost pri brzim opterećenjima.
Ove fiziološke razlike nam jasno pokazuju: djeca nisu umanjena verzija odraslih. Stoga im trebaju vlastiti koncepti zaštite koji su posebno osmišljeni za rješavanje njihovih ranjivosti.
Zdravlje u središtu pozornosti: PFAS od sada dio testa
Osim sigurnosti pri sudaru, ADAC od ovog proljeća testira i štetnost materijala: prvi put se presvlake dječjih autosjedalica testiraju na PFAS (per- i polifluorirane alkilne tvari) – kemijske tvari koje su štetne za zdravlje i teško se biorazgrađuju. To znači da se, osim čistog zaštitnog učinka, prilikom procjene uzima u obzir i dugoročno zdravlje materijala – korak prema sveobuhvatnoj sigurnosti proizvoda.
Najnoviji ADAC-ov test dječjih autosjedalica započinje novo poglavlje u ocjenjivanju dječjih sjedalica. Novi uvjeti testiranja su stroži, ali bliži stvarnosti. I to je upravo ono što nam treba.
Za roditelje to znači:
Pažljivo pročitajte testove. Ocjena “zadovoljavajuće” u novom testu može biti znatno značajnija od ocjene “dobro” u starom postupku.
Kao i uvijek, mi u HepiKidsu rado ćemo vam pomoći i pružiti individualni savjet kako biste pronašli pravu dječju autosjedalicu za vaše dijete, vaš automobil i vašu životnu situaciju. Ako imate bilo kakvih pitanja, rado ćemo vam pomoći!
Naručite se i prijavite na naše e-vijesti, gdje za vas pripremamo zanimljive sadržaje i korisne savjete, koji će olakšati svakodnevnicu.
Za Hepi mališane i roditelje!
Koja je razlika između autosjedalica za produljenu upotrebu okrenutih prema...
U svijetu stalnog napretka i tehnološkog razvoja ponekad se čini...
Sigurnost djece uvijek je na prvom mjestu. A tijekom vožnje...